using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;
using System.Windows;
using System.Windows.Controls;
using System.Windows.Data;
using System.Windows.Documents;
using System.Windows.Input;
using System.Windows.Media;
using System.Windows.Media.Imaging;
using System.Windows.Shapes; using System.Windows.Media.Animation; // Animasyon tiplerini içeren isim alanıdır
namespace AnimasyonIslemleri
{
public partial class KodlaNoktaAnimasyon : Window
{
private void AnimasyonuBaslat()
{
// Nokta animasyonu için gerekli tip oluşturulur
// İlk parametre başlangıç noktası koordinatlarıdır From
// İkinci parametre bitiş noktası koordinatlarıdır To
// Üçündü parametre zaman çizelgesinin süresidir Duration PointAnimation pntAnmtr = new PointAnimation(new Point(15, 15), new Point(285, 15), new Duration(new TimeSpan(0, 0, 0,1,75)));
// Animasyonu kontrol ve özelliği ile ilişkilendirecek olan StoryBoard oluşturulur Storyboard strBrd = new Storyboard();
// Animasyon tipi StoryBoard’ a eklenir
strBrd.Children.Add(pntAnmtr);
// Animasyonun sonundan tekrardan geriye doğru gidileceği belirtilir
strBrd.AutoReverse = true;
// Animasyonun sürekli devam edeceği belirtilir
strBrd.RepeatBehavior = RepeatBehavior.Forever;
// Animasyonun uygulanacağı EllipsGeometry tipi seçilir. Buradaki ikinci parametre XAML tarafındaki x:Name niteliğinin değeridir Storyboard.SetTargetName(pntAnmtr,"daireGeo");
// Animasyonun uygulanacağı özellik seçilir. Storyboard.SetTargetProperty(pntAnmtr, new PropertyPath(EllipseGeometry.CenterProperty));
// Animasyonun, Daire isimli Path yüklendikten sonra başlatılması için Loaded olay metodu yüklenir. Daire.Loaded += delegate(object sender, RoutedEventArgs e) { strBrd.Begin(this); };
}
public KodlaNoktaAnimasyon()
{
InitializeComponent(); AnimasyonuBaslat();
}
}
}
WPF içerisinde kullanılan temel animasyon tipleri(Basic Animation Types) sadece yazımızda bahsetiklerimiz ile sınırlı değildir. System.Windows.Media.Animation isim alanında(Namespace) yer alan diğer animasyon tiplerinin listesi aşağıdaki gibidir.
ByteAnimation
DecimalAnimation
Int16Animation
Int32Animation
Int64Animation
Point3DAnimation
QuaternionAnimation
Rotation3DAnimation
RectAnimation
SingleAnimation
SizeAnimation
TicknessAnimation
Vector3DAnimation
VectorAnimation
Görüldüğü gibi kontrollerin pek çok farklı tipteki özelliği için yazılmış temel animasyon tipleri vardır. Animasyon ile ilgili işlemler bu makalede ele aldıklarımız ile sınırlı değildir elbeteki. 3 boyutlu (3D) animasyon, KeyFrame’ lerin kullanımı ve dahası da var. Animasyon işlemleri ile ilgili bu ilk yazımızda temel animasyon tiplerinin tanımaya ve onları anlamaya çalıştık. Böylece geldik bir makalemizin daha sonuna. Bir sonraki makalemizde görüşünceye dek hepinize mutlu günler dilerim.